Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 30 september 2010

7 hästar nu!

Med Oscar II så har jag nu 7 hästar att rida. Idag fick jag faktiskt lite hjälp eftersom jag dels sprang på morgonen och efter lunch hade vi möte så tiden var knapp. Och först nu är jag klar.
Tom Morris var duktig. Äntligen nyskodd!! Det var verkligen dags, och skönt att kunna rida utan att tänka på att dom skulle åka snett.
Jag red veckans övning, gick super!!
Vi har verkligen blivit ett par nu, han är lydig och ambitiös, riktigt roligt att rida honom!!
Raoul red jag inte övergångar med. Det beror på att jag först vill ha honom mer stadig i grundformen för att han ska vara mer stadig. Det var ändå rätt så bra idag så det var kul!!
Sigmund var jättefin. Han är otroligt lydig och väldigt jämn i handen, allting känns så lätt!
Oscar II var bara ute en kort stund så han fick se omgivningen innan han gick ut i paddocken. Han har sovit mycket idag. Den tråkiga nyheten med honom är att han inte kunde så mycket. Trots sina 8?år så verkade han inte utbildad. Men imorgon ska han kollad av veterinär och sen får vi ge honom lite tid att anpassa sig här. Han var väldigt snäll och lugn. Han har ett väldigt fint huvud för sin ras, förhållandevis ädelt!

2 kommentarer:

  1. Oscar II - varför har han fått ett kunganamn? /Aina

    SvaraRadera
  2. Det är för att vi hade en annan kladruber vid namn Oscar till alldeles nyligen. Men han såldes. Och sponsorn kvarstår och vill ha en ny Oscar. Så då fick det bli Oscar II.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **