Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 9 september 2010

Simmat

Nu har vi gjort sista övningen. Vi har simmat vi Ulriksdal. Vi gjorde simningen 2&2. Jag var inte så säker på att Tornado skulle vara duktig med tanke på att han vid vattningen igår var krånglig. Men fördelen idag var ju att stranden var fin och öppen nergång i vattnet.
När det var dags fick jag en flytväst utanpå baddräkten och den var redan använd och väldigt kall. När jag och en kamrat ställde oss vid vattenkanten var båda hästarna lika villiga och klev rätt i och efter bara några meter ut började dom simma. Tornado var jätteduktig men hade inte bästa balansen så han tippade åt sidan när marken försvann under honom. Upp i land 70m senare på en liten ö och sedan tillbaka. Där var han lika villig och simmade fint.
Det är svårast att komma upp om man inte sitter på i lång förväg. Men det gick Ganska bra. Vi första uppstigningen tappade han balansen så jag la en volt i vattnet så jag fick en ny chans, så då gick det bra.
Film finns, och kommer senare!!
(vi hade sjv personal, flytväst, båt med dykare och markpersonal)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **