Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 21 september 2010

Rida rida rida

Jag kan inte räkna. 5 hästar hade jag att rida. Så det blev snabba ryck under lite mer än 4 timmar.
Sir Price var först ut och fick ett pass i ridhuset, använde speglarna. Fick honom i en lägra form i bytena idag och dom var fina i höger nu!
Avslutade med lite piaff och passage träning. Han trampar enormt bra bitvis men kommer på att det blir jobb och försöker slingra sig lite. Men wow vad fin han är. Och passagen, den bjöd han på själv och jag tillät honom, riktigt härlig schwung och balans i den. Jag känner mig lyrisk över min fina häst!!
Storm, Sigmund och Tornado och Raoul fick ett lösgörande pass utan svårigheter.
Jag avslutade med hoppning. Jag fick låna Jesper, en kollegas häst e. Beach Boy och han är runt 13år ca.
Han hoppar trevligt och jag ville låna honom för att öva mig på högre hinder inför min beridarexamen.
Det gick riktigt bra, han blev väldigt lösgjord. Jag fick avslutat med en kort 1.20 bana felfritt och han var riktigt duktig. Därefter hoppa jag ett räcke på 1.30 och han hoppa upp sig superbra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **