Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 13 september 2010

Beridarprov dag 1

Idag har jag varit på Plönninge. Det är ett steg i yrkesprov för att bli diplomerad beridare. Detta är de två första dagarna där man kan gallra ut beridare eller Unghästutbildare som inte håller måttet. Jag vet inte att jag kommer bli godkänd men ska göra mitt allra bästa för att lyckas. Det hade varit så himla kul.
Det finns bara 4 godkända svenska beridare med inriktning mot dressyr.
Idag har vi ridit två hästar, slått på en tappsko och tömkört samt haft ett grupparbete. Dessutom har vi blivit presenterade för några av de delar som ingår i provet.
Det är ytterligare 3 som går upp som beridare. De går med inriktning mot hopp. Och 11 är på unghästutbildare vilken jag blev godkänd i 2008.
Imorgon blir det bl.a. terränghoppning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **