Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 22 september 2010

Lektioner

Jag har haft förmånen att rida två lektioner för Traudi idag.
Jag började med Sir Price. När jag red honom var även Louise "Ludde" Crafoord-Hoffman.
Det var för att hon skulle få se oss då jag ska rida på en Clinic som Traudi och Ludde håller på Täby Ryttarcenter den 10:e oktober.
Sir Price var jättefin och otroligt ambitiös!! Jag red skolor, enkla byten och galoppombyten. Allt gick bra. Bästa bytet till höger fick jag ut förvänd sluta till höger. Jag fick höja takten i traven och då blir han lite mer alert i bakbenen och känns toppen.
Luddes omdöme var att han var fin och väl framme för sin ålder och väldigt lydig!!! Kul att höra!!
Sen bytte jag till Raoul för att få lite hjälp med formen. Jag fick bekräftat att jag är på rätt spår med honom. Problemet är att han är svår att rida lång och låg för han tappar stödet på bettet. Och om han blir för hög kommer underhalsen fram. Så det blir en balansgång att hitta mellanläget där han går så högt som möjligt utan att spänna underhalsen men samtidigt få halsen lång. På detta sättet får jag en fin känsla i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **