Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 11 september 2010

Tränat dressyr

Sir Price har nu fått jobba för idag. Han fick ett ganska grundläggande pass på banan med lång uppvärmning med rakriktande arbete och sedan skänkelvikningar och därefter skolor.
Jag gav honom flera skrittpauser och han var duktig. Skolorna var fina och jag fick en fin samlad trav i honom.
I galoppen blev det volter och rakt spår för att känna att han är rak. Därefter gjorde jag några enkla galoppombyten och han svarade väldigt fint på hjälperna. Jag gjorde en långsida med 6 byten i vart tredje, lite vingligt men han var absolut lyhörd och med bakifrån. Så jag är verkligen nöjd med utvecklingen.
Avslutade med lite trav i lång och låg form och han hade bra påskjut utan att tappa bärighet. Riktigt nöjd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **