Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 23 februari 2012

Färdigridet!

Nu har jag tagit beslut om att jag har ridit klart för nu. Jag mår fortfarande bra men går också idag in i 9:e månaden och tycker att kroppens signaler säger till mig att ta det lugnt. Så det gör jag, jag måste lyssna på mig själv nu.

Per är nu insatt i ridandet och har nu 5 hästar att rida dagligen, bara Urban som vilar vidare.

Bilden nedanför är från torsdagens träning. Det blev tömkörning runt bland konerna och en presenning på ryggen. Därefter fick Per sitta upp och styra kors och tvärs. Allt gick bra! Han red även med en jutesäck som han fick vifta med metodiskt och successivt ökande vilket occepterades bra av Ulster.
Idag såg jag inte träningen men jag vet att dom gjorde motsvarande träning men avslutade med att rida med sabel.

Idag var det seriedressyr. Jag satt som sekreterare och skrev så pennan glödde. 13 st kom till start i de tre klasserna LC:1, LB:1, LA:1.

Imorn är det fredag och hopplektioner som jag kommer att titta på, lärorikt!!

3 kommentarer:

  1. Och hur gick det i seridressyren? Var Sara med?

    SvaraRadera
  2. Och hur gick det i seridressyren? Var Sara med?

    SvaraRadera
  3. Det var inga kända namn i seriedressyren. Roligast var att regementschefen debuterade tävling. Gjorde godkänt.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **