Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 16 februari 2012

Ulsters träning del 5

http://www.youtube.com/watch?v=82fvEuQgqOk
Stackars Ulster. Ironiskt nog. Idag fick han ha på sig ett knippe stigbyglar och två dunkar som är fall för dålig arbetsmiljö vilken dag som helst.
Men det var nyttigt för honom, tanken är ju att utsätta honom för saker som sen blir svåra att överträffa antingen medvetet eller omedvetet. Och att han om han blir rädd ska själv snabbare komma till ro igen om han vill iväg.
Jag red egentligen ingen idag. Fast i slutändan så satt jag en stund på Turbin. Erik red men hade svårt med övergångarna trav till galopp där han ville slå sig fri. Jag satt upp en stund och det är lite besvärligt för honom för han vill undkomma rakriktningen genom yttertygeln och slutar vända på volten för ledande innertygel. Upptill detta så blir han ibland lite nonchalant för skänkeln. Så det finns att träna på. Han blev bra efter en stunds tragglande!
Ikväll har jag varit med Per på 2 hopplektioner som jag följt och bokfört i min loggbok. Roligt att se helt nya elever och deras styrkor & svagheter och Pers sätt att jobba med dom.

2 kommentarer:

  1. Var det Turbin du red på en stund? /Maria

    SvaraRadera
  2. Ja det stämmer, jag såg nu att jag skrev fel. Tack :-)

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **