Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 28 februari 2012

Ny vecka

Jo, veckorna går fortfarande fort vilket känns bra!

Igår hade vi löshoppning med Urifax, Umami och Turbin. Alla tre gjorde sitt jobb och hoppade fint. Dom fick hoppa in på en studs med ett galoppsprång till ett räcke som hade sneda bommar lutade från sidan och upp mot mitten.

Jag ägnade 4 timmar åt att titta på 8 lektioner för Traudi.
Därmed har jag alla 24! lektioner jag behöver i min loggbok och kan lämna in den på c-tränarkursen nästa vecka.
Per red lektion på Turbin och Umami och en kollega fick låna Urifax. Alla skötte sig bra.
Tom Morris gick himla fint och även Regent och Sigmumd var otroligt fina och avspända!!

Idag har jag läst en hel del, jag har kommit över Jan Brinks nya bok Dressyrskolan genom min syster som var i Scandinavium i veckan.
Lusläser den och den är väldigt bra och trevligt skriven!!
Eftermiddagen har jag ägnat åt datorn. Alla mina små arbetsuppgifter vid sidan av är nu noggrant förklarade och mailade till Per som ett slags underlag att utgå ifrån. Så jag har skickat flera filer som jag använder mig av för att hålla i samverkan till Traudis lektioner, tillståndsryttare och lite annat smått och gott.

Jag var sjukt trött idag men lyckades få lite saker gjorde vilket var bra.
Min att-göra-lista tycks fyllas på i samma sekund som jag betar av nåt.
Härnäst ska jag klippa öron, nacke, svansar och hovskägg på stallets samtliga 67 hästar.
Och jag ska göra en översyn på bridongbettens storlek så som jag gjort med kandarstängerna nyligen.
Sysslolös behöver jag verkligen inte vara...

På bilden är det Urifax som trimmas för Traudi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **