Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 8 februari 2012

Mera ridning!

Jadå, det har blivit mer trots vikarie. Hehe, oväntat, eller egentligen inte.
Vi rider en del ihop nu så kan vi prata om allt som dyker upp.

Igår red jag Urban, Timbuktu och Turbin.
Urban är fortfarande halt och skrittas bara.
Timbuktu var tokpigg och busig och gjorde små skutt varje gång dom andra i tältet hoppade.
Turbin hade jag inte ridit på länge. Det var mest tydligt i övergångarna där han ville göra sig hög i nacken eller slå sig fri för att slippa ta i. Men så småning om så fick jag honom jättefin och effergiven!

Idag red jag Urban på morgonen, samtidigt reds Ulster lite lätt.

Sen hade jag en lektion för 6 befäl, det blev på utebanan vilken är is i botten men harvad i snölagret överst och det är lite halt. Men skritt och trav funkar.
Det blev framförallt träning på framdelsvändning, nyttigt!!

Efter lunch var det lektion för Traudi, och då passade jag på att rida Timbuktu, inte så mycket för att trimma men mest för att haka på de andra och lyssna på instruktionerna.
Timpa var duktig. Han fick sina små ryck för han pigg idag med. Busen! Men han jobbade bra och var väl rakriktad och gick i vilken form jag än bad om. Kul!

I övrigt har alla hästarna gått bra båda igår och idag!

2 kommentarer:

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **