Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 11 februari 2012

Per Dahlgren!

Då har jag fått lov att presentera min vikarie!

Per Dahlgren, 42 år.
B-tränare i hoppning och har tävlat upp till 1.50.
Jobbar på Eurosport som kommentator till ridsportsändningarna.

Per har nu jobbat sin första vecka på K1 och går vid min sida för att få lite support i starten och få bli lite varm i kläderna och få större insyn i vad jag jobbat med. Hur jag tänker i vardagen med hästarna och hur varje häst utvecklats och tips och tankar.
Jag är så glad att just Per tar vikariatet. Han är ytterst kompetent, ödmjuk och har precis den där känslan och tajmingen som jag gillar. Man ska givetvis utveckla hästarna och komma vidare, men jag är mån om att det görs i hästens takt, man behöver inte skynda utan man hinner lägga grunden väl innan man går vidare.
Per och jag verkar tycka och tänka samma om hur vi vill arbeta hästarna och även ekipage. Sen kan man givetvis ha olika sätt att nå målet men det är på sätt som inte krockar utan istället ger nya idéer och utökar sin bank med kunskap och ger verktyg att komma vidare i olika situationer.

Eftersom Per är B-tränare har han lovat mig att vara med på några lektioner han håller så jag får fler pass till min loggbok. Loggboken behöver nu 10 pass till för att vara full och kunna lämnas in vid C-tränarkurs del 5 i början av mars.

Jag kommer troligen att rida någon häst per dag fram till månadskiftet mot mars, troligen kan jag då motvilligt nöja mig med att enbart vara på marken..
Jag jobbar fram till den 14:e mars, då har jag 10 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum.

Så det innebär att jag och Per nu jobbar ihop i en månad innan jag tar ledigt. När jag kommer tillbaka är inte fastställt. Jag får lov att börja "när jag vill". Troligen är jag ledig till på vårkanten 2013 och smyger igång på halvfart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **