Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 12 maj 2010

Dressyrridning

Nu har jag haft en lugn dag igen, Högvakt, så därför har jag färre att rida.

Ozzy fick gå på banan idag. Jag rid honom ganska kort i formen och mycket tempoväxlingar, försöker få honom mer rörlig men ändå elektrisk och kvick för hjälperna. Det kändes bra. Jag red lite byten med och det kändes bra, det var någon gång bara som han vart lite ouppmärksam och det är nog mest för att han tycker jag är lite tjatig på honom. Överlag hade jag en bra känsla. Att han blir lätt och stadig i formen. Skolorna jag red kändes bra och börjar bli stabilare direkt vid ingången av rörelsen.
Det jag ska fortsätta jobba med är just stabiliteten och spänsten. Att jag kan sätta mer tryck i honom men ändå behålla avspändheten. Vi tränar vidare, det är ju styrka som ska till för att han ska orka bli stadigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **