Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 15 maj 2010

Terrängen och dagen

Terrängen gick väldigt bra!! Pegasus är ju inte alltid en ängel och lite av det visade han prov på idag. Men trots det är jag verkligen nöjd.
Pegasus sprang åt sidan strax före hinder nr 4 för att komma till dom andra hästarna, inte för att han inte ville hoppa, han hade inte spanat in hindret än. Men eftersom jag var tillräckligt nära hindret dömdes det som ett stopp. Det gjorde att jag blev 14:e istället för 2:a placerad. Det var 23 startande. Pegasus var grym!!

Det var väldigt roligt och jag är så nöjd med hästen. Han har sina idéer ibland men höll sig ändå på mattan idag. Dressyren var okomplicerad, efter förutsättningarna klart godkänd. I banhoppningen kan man se hur han blir irriterad och ruskar lite på huvudet och helst vill han gå iväg, men han hoppar trevligt och lyssnar ändå acceptabelt. I terrängen var han rätt så bra, inte ryckig alls och bara lite stark och egentligen på ett bra sätt, han vill! Vilken kul sport fälttävlan är, önskar jag hade haft många mer helger och mer pengar så att jag skulle kunna tävla ännu mer. Men detta är en extra krydda, och kul att visa att jag inte är eller tänker vara dressyrtant ;-)

2 kommentarer:

  1. hejsan :)
    Sur att det blev så :(
    Vad har hänt i helgen då?=)

    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Det har nog inte hänt något mer vad jag kan komma på. Men roligt har jag haft!!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **