Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 4 maj 2010

Lång dag!

På eftermiddagen har jag ridit Sancho, som var väldigt väldigt fin. Han var superfin i handen och massor med energi. Han har en härlig galopp och när jag styrde in på diagonalen och bad om ett byte kom det ett superfint lugnt och lydigt byte. Lite tur var det väl. Jag gjorde ett gäng till och några blev bra och någon gång blev han lite snabb bak och före bak, men det är en bra grund iallafall!

Sen red jag Ozzy. Jag och syrran tränade ihop ett program - Paxs de Deux - som vi ska visa upp på torsdag då det ska vara en bokrelease här med Pukhästen Harry. Så ett knappt 4 minuter långt program i tre gångarter, våra hästar gick bra ihop där!

Revär red jag en stund lösgörande arbete på och han var mjuk och fin och vi tränade på avbrott och halter mest. Ganska mycket galopp så han fick jobba av sig lite extra. Han var trevlig!!

Swenson hade någon svullnad i utsidan av ett bakben, men helt fräsch så han fick ett lättare lösgörande pass och kändes taktfast och lydig. Väldigt fin i handen och bra form!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **