Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 19 maj 2010

Hoppat

På eftermiddgen har vi haft seriehoppning final. Jag red Pegasus i 1m och var dubbelnolla, dock red jag snett över sista hindret för att spara tid och det kostade dyra sekunder och en volt för 4 fel att hitta tillbaka till mållinjen.. Så himla dumt att jag inte räknade t det tidigare, men man lät sig av sina misstag. Jag blev 3:a i klassen och hade jag skött mig över mållinjen hade segern troligen varit min. Pegasus skötte sig utmärkt och var lydig snabb och vändbar. Chefen S vann klassen på en snygg runda med Regent. Jag strök mig ur 1,10 för det var så varmt och jag ville inte fresta runt på en runda till när han redan varit så duktig.
Nu har jag också ridit Ozzy en stund på ridbanan för att känna på honom inför tävlingen. Han var pigg och fräsch. Jag är glad att han inte kände av sparken han fick på ett bakknä igår. Skolorna var fina och alla tre gångarter var bra och reglerbara. Han var lite hetsig i bytena men jag fick flera som var väldigt bra!
Imorgon ska jag rida honom i Unghäst MSV i Björklinge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **