Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 14 maj 2010

Pegasus programkoll

Pegasus red jag ett varv runt galoppbanan i trav och sedan gick jag till K1s ridbana och red igenom programmet inför imorn. Utan att låta kaxig, men oj vilket lätt program! Nu när jag trixat mig igenom MSV på olika nivåer så är detta en aning lättare.. Här är det 15 meters åttvolt i trav och 15m galoppvolter. Och i både trav och galopp är det förlängda steg, jag tolkar det som "nästan" mellantrav men gissar att riktiga mellangångarter visade ger högre poäng.

Imorgon Lördag skall jag alltså till Runsten där Waxholms Fältrittklubb håller tävling. Jag ska rida Debutant klass på hästen Pegasus (Wenrik). Pegasus är inte min häst egentligen och jag har väl ridit honom max 10 ggr inför den tävlingen och innan dess hade jag inte ridit honom på 2 år. Så detta blir spännande. Han är en trevlig häst e. Wetano-Stanford f. 2002. Pegasus är en riktig buse, han lever rövare om han får chansen men kan både hoppa och gå trevligt i dressyr om han är på gott humör. Han är mycket bättre hopphäst än dressyrhäst trots sin dressyrpappa.

Jag återkommer med rapporter imorn, som sagt, vad som helst kan hända!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **