Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

söndag 23 maj 2010

Helgen!

Igår red jag Ozzy en stund på dressyrbanan. Jag fick lite extra bra träning på byten och fick två viktiga detaljer att ta med mig. I bytena till höger måste han vara rak och får inte trycka baken åt vänster. I bytena till vänster måste jag hålla igång honom lite framåt för att få extra luftiga byten. Så detta vart kalasbra, för bytena blev luftigare och med mer gest!
I övrigt var han otroligt lydig och flott, riktigt lätt i formen och mjuk!

Idag red J ut honom åt mig. Dels för att han "ändå" skulle få gå i skogen. Och dels så har jag varit iväg med Erik på tävling. Han red LB:3 med Ovation (min "gamla") och blev 3:e placerad med 67%. Deras första placering och stor lycka. Dom var så duktiga så!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **