Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

söndag 16 maj 2010

Red dressyr på Ozzy

Härligt att rida Ozzy på ridbanan. Idag red jag på kandar för att känna att han blir riktigt lätt fram och det blev han. Han var väldigt alert och fin, framme för hjälperna! Jag red lite tempoväxlingar i trav, utmanar samlingen lite mer nu för att stärka traven. Galoppombytena känns bättre, sakta och lite i taget. Snart vill jag kunna säga att dom är befästa, snart kommer det!
Jag avslutade med lite skolor och dom flöt på fint.
Framöver ska jag träna på galoppslutor och förvänd galopp före byten för att stärka upp galoppen så mycket som möjligt. Ser redan fram emot att rida imorn igen, och på torsdag blir det tävling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **