Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

söndag 9 maj 2010

Nöjd!

Jag är som vanligt förtjust upp över öronen i min häst!
Idag red vi ett ganska svårt Msv program- FEI lagpr. f juniorer. 28 startande och jag blev 22:a. En skamfull felridning för jag hade för stort fokus på att rida en bra öppna..
Jag fick 59,45% och det var väl ok ändå. Han började med att byta galopp in i första halten. Pga att han inte är äldre och starkare blir det lite svajigt ibland. Och det märks även på formen då han ibland blir lite låg. Men oj vilken potential han har!
Idag gjorde vi 4 galoppombyten i programmet och alla var rena! Det är min största glädje, dock var poängen varierande pga att två blev lite korta, men en 6:a och en 7:a! I omdömet står det "Elegant häst, det kommer med mera styrka och rutin" Jag kan inte annat än att hålla med och längta efter utveckling och
att arbeta vidare mot toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **