Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 12 maj 2010

Och lite terräng..

Pegasus fick sig en tur på terrängbanan idag. Känns bra att ha ett till terrängpass i kroppen innan starten på lördag.
Jag red fram och hoppade några små vanliga hinder och sen hoppade jag runt på en hel drös av fasta hinder. Jag fick avsluta med att göra en bana med 8 språng ungefär och han taggade vekrligen till idag när han fick länga på sprången lite mer. Och sen fick jag 2 riktiga skitsprång. Han bjuder och vill hoppa men när vi närmar oss och jag ser att avståndet inte är rätt är det ingen chans att han hinner påverka så två gånger hoppade han av så totalt utifrån att jag bleknade. Men han lyfte på benen och landade fint båda gångerna. Man ligger sådär på gränsen mellan att ta ett språng till  eller att hoppa utifrån vilket han valde. Väldigt tryggt att han gör det för han är klok och modig så det var inget problem egentligen. Resten gick väldigt fint, men han kan blir ganska stark efter hinder, men han blev bra rätt så snart. Han har en bra galopp och bra huvud så det mesta löser sig.
Några bocksprång tog han men jag var på min vakt och hade bra grepp så han rubbade mig inte.  Imorgon får han en tur i skogen och på fredag blir det lite dressyr. kl 11.50 på lördag startar vi i dressyren!

3 kommentarer:

  1. Stort lycka till på lördag. Synd att jag inte kan titta.

    SvaraRadera
  2. Tack Emma, Och Tack Josephine!!
    Imorgon startar jag en debutant med Pegasus, ska bli jättespännande, det kan verkligen gå hur som helst!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **