Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 17 maj 2010

Ozzy var bra!

Ozzy är nu trimmad på banan. Han var lite lång i början så jag red honom rätt så kort och rund i formen. Han blev väldigt mjuk och lätt. Det känns viktigt att jag lätt kan reglera form och steglängd. Balansen blir bättre och bättre och gynnas av att jag gör många tempoväxlingar. I galopp red jag lite byten, och dom var i
nästan alla fall rena och jämna. Något blev efter bak för att han ville förekomma hjälpen.
I galopp red jag honom rätt så lång och låg och det ger mig direkt svar på att han går i bra balans. Om han inte är i balans skulle han falla isär och vingla eller tappa galoppen. Men han var mjuk och fin och vi behöver fortsätta stärka galoppen. Skolorna var fina, bra böjning.
Både jag och Ozzy var väldigt glada
under och efter passet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **