Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

söndag 30 maj 2010

Tävlat!

Nu sitter vi i bilen på väg hem. Jag och Erik i bilen, Ozzy står i släpet ;-)
Idag har vi varit i Vallentuna och ridit MSV B:2. Trevlig klubb, tyvärr tävlade man inomhus.
Ozzy skötte sig utmärkt och vi hade ett par 8:or och många 7:or. 8:a på gångarterna är roligt att få! Några minimissar som jag kan ta på mig själv. Jag har gjort något med min nacke så jag trodde inte ens att jag skulle klara rida. Men det gick relativt bra. Ända tills jag satt av hästen, för nu är det rätt så superstelt och värker rejält. Så nu blir det långsam och lugn hästvård för min del och Erik är snäll och gör det mesta åt mig. Vad skulle jag göra utan Erik!! Sen ska jag hem och vila!

Resultatet blev 65% och en 4:e placering i stort startfält!

2 kommentarer:

  1. Bra gjort att komma fyra med en stel nacke.

    SvaraRadera
  2. Tack. Ja man försöker, vill och biter ihop. Jag tror att jag gick på adrenalin inne på banan, helt utan att jag borde ha det, för då tänkte jag på annat.
    Jag fick förklaringen till vad som kan ha hänt. En av de sista hästarna jag provred i fredags kastade sig undan vid hindret då jag skulle hoppa. Då kan jag få en knyck i nacken och sträckt till mig på nåt vis. Men jag är på bättringsvägen nu!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **