Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 24 oktober 2014

Hoppat idag!

Då var veckan redan slut, så gott som!

B3 fick en omgång i ridhuset. Övade på tempoväxlingar i trav framförallt och han var riktigt duktig. Jag red inte så länge men det räckte gott och väl. Många skrittpass och lång skritt före och efter får han alltid.

Fenix var aningens mindre positiv och pigg. Men ändå ok och det var bästa känslan i handen på över en vecka. Han var rätt så lätt och mjuk idag. Skönt. Det han har haft måste ha varit nåt i klass med att det bara har blivit för mycket för honom. Jag har inte märkt att jakterna gjort honom så trött men troligen var det dom som bet på honom. Men jag ger honom all tid i världen för att bli piggelin. Fina Fenix!!

Jag red oxå Yggdrasil. Han fick hoppa lite. Bland annat var det två kombinationer och där övade vi på att hoppa ut kort sväng, och att hitta rytmen på olika distanser. Han var riktigt fin. Hoppade med bra inställning!
Imorgon åker jag med honom på en pay and jump. Återkommer med rapport därifrån imorgon!

3 kommentarer:

  1. Hej, vad roligt jag har hittat Leonardo! Det var nämligen jag som red in honom på Bollerups naturbruksgymnasium. Kul du skriver så mycket om honom, ska bli spännande att följa er resa. Mvh Johanna Lövall

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna!
    Vad kul, du får gärna berätta mer om honom!! Kommer upp en liten annorlunda film med honom under kvällen ;-)
    Han är jätteduktig och fin!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var verkligen underbar! Lugn o trygg i sig själv. Alltid rolig att hålla på med. Jag blev väldigt förtjust i honom hehe
      Johanna

      Radera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **