Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 8 oktober 2014

Tempoväxla

Idag red jag Y2 för första gången. En 6-åring som rids av ett befäl. Jag kommer rida honom enstaka pass för att stötta i utbildningen då han inte matchar utbildningsnivå med ålder.
Han var väldigt positiv och trevlig. Han gick med fin bjudning och ganska bra stöd på bettet. Blev lite vinglig när han lämnar spåret men anpassar sig lätt. Traktorn som harvade ridhuset brydde han sig inte om alls. Spöregnet bekom honom inte och vi joggade ut till ridhuset utan att han blev fundersam över den ovanliga rutinen... Blir kul att se honom bli starkare!!

http://www.youtube.com/watch?v=vADx4opW2GQ
På eftermiddagen longerades en del hästar för att öva soldater inför hästskötarexamen. Där fick Fenix gå med på ett extra pass och han var som en trött ridskolehäst och gjorde inte mer än nödvändigt. Jag såg vara början men han blev säkert mer alert efterhand hoppas jag.
Jag red Fenix ett kortare pass i ridhuset. Han var väldigt mjuk och fin!

Axel fick gå ett rejält pass. Med på lektion ihop med "hästskötarna". Jag hade en väldigt fin känsla i handen och i en travökning så var han väldigt fin i takten! Vi gjorde massor med små tempoväxlingar och han gör så gott han orkar och är duktig.

Yggdrasil var jättefin, bra stöd i handen och fina tempoväxlingar. Dock är övergångarna väldigt svåra och han blir lätt ostadig i formen. Detta kommer ta tid!! Men han är himla fin så det kommer ge bra resultat när vi väl kommer dit.

Astor reds av en soldat på kvällen.
V1 reds av en soldat ihop med mig. Han så fin ut och svarade bra på tempoväxlingar!

Mina dagar är otroligt ryckiga denna veckan. Luckorna i ridhuset är korta för det är många som vill rida där inne. Och nu har det regnat så mycket att uteridbanorna är oanvändbara tyvärr..

Imorgon kommer en kul nyhet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **