Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 10 oktober 2014

Ny stjärna?

Sent på onsdagkväll kom Leonardo till K1. Han är en 4-åring e.Lingh-Londonderry och är född på Bollerup.

Tanken är att jag ska behålla honom som min.
Extra roligt att få honom redan som 4-åring och därmed ha lite tid för att kunna sikta mot Falsterbo och Flyinge redan som 5-åring.
Ska bli väldigt spännande att se hur vår resa ihop blir!!

Igår red jag Y2 i ridhuset. Han var jätteduktig. Ambitiös och ridbar.

Fenix var en stjärna. Jag pressade honom lite mer i tempoväxlingarna i både trav och galopp och det finns mycket att hämta men han tyckte förstås att det var ganska jobbigt. Men det kommer snart bli lättare för han blir starkare för varje vecka.

Axel var lite trött efter gårdagens intensiva dressyrpass. Men han är väldigt fin i munnen. Känns super nu!

Yggdrasil gjorde sitt bästa pass hittills. Skillnaden är att han äntligen var framme till bettet från början. Han är ju väldigt försiktig annars och det tar alltid en stund att få honom att söka stöd längre fram. Men nu kanske det har lossnat!!

Leonardo som tillfälligt heter B3 longerade jag lite. Han hade en sko som satt snett så det togs bort och han ska skos om. Jag kommer fortsätta kalla honom Leonardo istället för B3 här på bloggen. Hans namn blir nåt på B.. Bonus, Bunker, Bravur, Batalj mfl.. Finns många att välja på!!

1 kommentar:

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **