Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 1 oktober 2014

Fenix i galopp

Onsdag.
En konstig dag för att vara en vanlig dag, eller var det de?!

Jag hade 2 elever på lektion på morgonen och båda lyckades uppnå mina förväntningar och jag var väldigt nöjd med allas insats!!

Det är under veckan ett gäng utländska soldater och officerare på besök på K1. Både från Danmark och England. Dom skulle rida ut och fick låna Yggdrasil till det. Han skötte sig bra rapporterades det.

V1 fick skrittas i omgångar. Jag tyckte faktiskt han såg bättre ut för varje gång men nåt litet syns när han ska flytta fram höger fram i varje steg. Inte belastningshalt iallafall. Men han kan ha sträckt sig. Men det är förhoppningsvis på bättringsvägen och det är nog inget att oroa sig för alls! Det är jag som är så petig bara..

Axel är stand-in för V1 inför fredagens jakt och reds av en soldat som konditionstränade. Även Astor reds av en soldat som har honom på jakten.

Kvar var bara Fenix och honom red jag! Fina Fenix fick ett galoppjobb på Gröna banan och var jätteduktig. Det blev på ett ungefär 2 minuters canter, skrittpaus, 2 minuters canter sedan skrittpaus och avslutade med 1 minut friskare galopp i varje varv. Han kändes ovan att sträcka ut men gjorde snällt vad jag bad om. Han är en pärla!!

Resten av dagen flög iväg. En del jobb vid datorn blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **