Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 23 oktober 2014

Lycka!

Dagen är här.. Dagen då V1 gick såpass bra att jag kände mig ärligt nöjd när vi var klara!!!
Äntligen fick jag ett bra pass där han gick med bjudning och arbetade på utan att jag ständigt tjata och driva som en tok. Han gjorde som bonus ett rent byte av varje håll. Det var några där han var efter bak men han förstår ju inte riktigt än. Men de sista två var riktigt fina på hjälpen så nu är han på rätt väg!!

B3 fick jag en bra start på dagen med. Ett pass i ridhuset över två bommar i trav och galopp. Det var två galoppsprång mellan och han gick över dom väldigt okomplicerat. Han kändes lite piggare idag, underbar häst!!

Yggdrasil fick ett utepass på Gärdet. Jag följde med chefen ut för att reka inför hubertusjakten och kolla marken och planera för var hindren ska stå nästa lördag. Ygge var pigg och busig men ändå väldigt trevlig. Jag uppskattar när det finns lite liv i hästarna!

Fenix fick gå ut i skogen. Lerigt är det, men det var trevligt. Hade sällskap av Volt med. Fenix var pigg och glad och det var härligt att känna!

Avslutade dagen med en stunds extra pyssel av B3. Tvätta bakdelen för han är lite lös i magen. Men nu får han bara hö istället för hösilage så det borde ge med sig snart. Sen schamponerade jag hans bakben noga och tvättade hans små muggsår. På med salva och sen en rykt på det. Riktigt mysigt att stå och pyssla om honom. Han tycker om det och myser verkligen! Han är ganska blank nu men ännu finare kan han bli :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **