Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 7 oktober 2014

Vattenpölar och duggregn

Först ut idag blev Yggdrasil. En hopplektion med blandad nivå på deltagare. Det blev 3 studs och ett räcke som vi hoppade. Hindrena i studsen flyttades om så det blev en oxer ut med ett språng emellan. Yggdrasil skötte sig bra, speciellt när hindrena blir lite högre, idag hoppade vi dock rätt smått. Upp mot 80 ungefär.
Men han var lydig och ridbar!

Sen hjälpte jag till att övningsröntga igen. Roligt att få lära sig hur systemet fungerar och även lite olika vinklar på hur man gör beroende på om man röntgar efter spatt, griffelben, strålben mm. Det blev väldigt bra bilder och man kan justera skärpa och ljus och verkligen få fram detaljer på bilderna.

Efter lunch fick Fenix ett galoppjobb. Gäller att träna konditionen så han orkar med att gå jakterna som efterhand blir längre. Jag tar en vecka i taget och får se när jag nöjer mig och kliver av. Jag har inte tänkt att rida stora Hubertusjakten ändå. Fenix var jättefin och med mig hade jag Anna på Yster. Sida vid sida galopperade vi samma rytm genom vattenpölar som skvätte rejält samtidigt som duggregnet föll. Riktigt härligt var det faktiskt!!

Dagen avslutades med hopplektion på Astor. Han var ganska mjuk och fin i värmningen på på hinder saknar jag gnistan. Han är liten mes trots det galopperar han med långa språng så när övningarna var med studs och 2 korta språng till räcke eller tre galoppbommar till oxer så fanns inget utrymme för att jaga på. Men han hoppade en minibana med 3 hinder på 1 meter och gjorde det ganska bra. Men jag vill få till nästa hopplektion lite annorlunda där vi kan få plats att galoppera på och få honom att söka hinder och dundra på lite så jag kan få en helt annan känsla. Han ska söka hinder och gärna tagga upp lite..

Imorgon kanske det kommer en god nyhet.. Den som väntar på något gott...!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **