Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 6 oktober 2014

Ny röntgenutrustning

Måndag inleddes med ännu ett privat ärende.. Knappas nån hemlighet, på Huddinge håller dom på att granska härkomst av njursten som jag haft och har.. Det är inget som märks av för tillfället men det ska redas ut ändå..

När jag kom till jobbet så var det Traudi-dags! Jag valde att även denna gång rida på Fenix. Han är ju den som jag ridit mest på och kan då få mer hjälp eftersom jag i större utsträckning ridit in mig på honom. Han var duktig. Jag var väl ganska duktig. Hamnar lite högt med hälarna ibland och måste jobba med det. I övrigt så kom jag tillrätta med min sits på ett skapligt sätt. Övergångar har jag jobbat med en hel del och där är ha. På god väg, ska fortsätta vidare med dom och utmana honom att bära upp ännu mer på sina bakben.

Efter det så var jag med när ny röntgenutrustning testades. Vi har fått digitala röntgenplåtar som man stoppar ner i en stor apparat som läser in bilden direkt på datorn. På så vis har man mycket effektivare röntgen som ger bättre bilder och man kan enkelt skicka vidare dom för bedömning och även arkivera dom på en hårddisk. Riktigt fräsig apparat!!

Jag red Axel på ridbanan. Han var först väldigt "prydlig" i formen utan den minsta antydan till mjukhet i halsen. Dock mjuk mun. Efter en stunds ställande och böjande både ut och inåt på volt så blev han väldigt följsam och fin. Kändes väldigt ridbar och fin och min känsla var helt annorlunda och väldigt bra!! Han är verkligen en härlig häst som försöker sitt bästa!!

Avslutade med lite datortjänst och sedan 40min styrketräning på gymmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **