Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 13 oktober 2014

Sårskada..

Det började som en vanlig måndag...

Red B3 i ridhuset och han fick bara gå ett lätt pass i ridhuset. Idag var han helt avslappnad och verkade känna sig hemmastadd i miljö. På K1. Efter det fick han introduceras i skrittmaskinen och han tog det med ro! Det gäller verkligen att maximera utevistelsen. Så 1 gång i skrittmaskin. 2 gånger i paddock plus ett ridpass. 

Fenix fick gå ett lätt pass i ridhuset med, och han kändes fräsch vilket var skönt för jakten i fredags var på väldigt blött underlag och jag fullföljde inte för jag kände mig tveksam på om han var fräsch. Men det var han så det var ju skönt! 

Efter lunch skulle jag och en soldat konditionsträna Astor och Axel. Jag satt på Astor. Vi red ut i skogen och hästarna var lugna och glada. Men vi hann inte mer än att galoppera 50m så sprallade Axel till och fick in en spark på Astors baksida av låret. Den verkade inte ha gett nån skada. Men inom 5 sekunder så var Axel och Astor i jämnhöjd och utan att ens vika ett öra bakåt så fick Axel sig en rejält kvick och vass spark över vänster bakknä. Det blödde en del just då och vi skrittade direkt hemåt. Blödningen avtog ganska fort men jag ringde veterinärassistenten och skickade en bild och bedömde det som att det nog skulle behöva sys. 
När vi kom till stallet var han lite halt vilket inte var så konstigt  vi tvättade rent och veterinär var beställd. Så lite senare syddes han och för säkerhetsskull sattes dränage in. Så nu får han ta det lite lugnt några dagar. Så himla trist! Av vad som gick att se så var det inte djupare skador så förhoppningsvis läker det nu fint och han kan tränas igen snart. 

Jag avslutade dagen med att rida Yggdrasil. Han kändes fin och var pigg och gav bra stöd på bettet. Imorgon får han nog hoppa lektion!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **