Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 26 oktober 2010

Beridarprov dag 2

Nu är andra dagen klar.
Jag var först ut med att visa häst vid hand. Jag hade Sir Price med mig, honom hade jag knoppat tidigt på morgonen innan jag åkte hemifrån. Han var snygg och han skötte sig bra och det fungerade bra med själva visningen.
Sedan fick jag tre hästar att exteriörbedöma. Jag hade hyfsad koll på det men det är svårt att hitta allt som finns att bedöma, men jag är nöjd ändå.
Efter lunch var det dags för hoppning. Kristall hette min häst och jag red honom även förra gången på tredje träffen.
Nu visste jag hur han gick och kunde snabbt hitta knapparna och fick honom bra undan för skänkeln och mellan hand och skänkel. Så känslan blev bra!
Sen fick vi hoppa fram på två hinder och hoppade en bana på 10 hinder på 1m höjd. Det var prydligt och felfritt enligt mig.
Sedan höjdes banan till en lätt 1,20 bana. Då växlade jag upp tempot lite och fick en bra runda men en liten miss på näst sista hindret då han vek av i sista sekund. Men en volt och nytt försök var lyckat. Jag är helt nöjd med hoppningen och är nöjd med min insats.
Vi som är aspirant för beridare fick också sätta ihop en bana som skulle kollas och en av våra 3 banor ska användas i hoppning imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **