Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 6 oktober 2010

Vindarna

Nu har jag ridit Storm och Tornado.
Storm var stel och stark i över 30mim innan han var på min sida och började lyssna efter mina hjälper. Det som krångla var att jag har svårt att ställa honom utan att han faller åt andra hållet. Så mycket konsekventa repetitioner i skritt löste problemet.
Tornado var lite lat. Red skänkelvikningar som kändes bra men även där försökte han vara lat och då lite okänslig. Det blev bra med några tydliga drivningar. I galoppen satte jag ihop honom mer. Han var fin och bärig. Formen blev super!! Han blir annars lätt kort, men ny var han stadig med bra stöd långt fram, nästan öppen. Kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **