Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 6 oktober 2010

Lektion för Traudi

En lång dag avslutades med att rida lektion för Traudi. Jag red Tom Morris. Jag fick lite bassning för att jag ramar in honom för mycket, att jag måste rida mer bakifrån till handen och länga halsen. Jag har försökt "hålla honom stadig" vilket resulterar i minskad lösgjordhet fastän känslan känns stadigare.
Efter lite ostadighet och vingel hittade vi in i rätta takter. Då kunde jag få påskjutet bakifrån att resultera i schwung och stöd på bettet. Han var spänstig och lösgjord.
Men!!!!
När jag hade ridit klart på Storm fick jag nästan panik!!
Min underbara Röösli dressyrsadel är sönder. Stigläderkrampan har lossnat i överkant.. På lördag ska jag tävla med Tom Morris. På söndag ska jag på clinic med Ozzy. Och om drygt 1 vecka åker jag till Flyinge!!!
Allt hopp är på Rolf Stenberg att han kan laga den åt mig snabbt...
Grejen är att jag i måndags hörde ett knakande när jag red. Men jag märkte inget mer och trodde det var stiglädret som lät. Men idag när jag red så tyckte jag det var ovanligt snett. Så jag trampade sadeln till vänster men fick ändå inte ordning på känslan.
Då kortade jag ett hål på höger och allt stämde. Men när jag satt av såg jag ju hur mycket krampan lutade, stiglädret gled nästan av. Ajajaj. Och ändå använder jag oftast pall och det var faktiskt höger sida. Trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **