Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 19 oktober 2010

Flyinge - Breeders

Dagen i ord:
Tidsschemat jag gjorde blev bra jag skrittade på ca 20 min till framridningen från stallet så han fick en lång skritt, perfekt. I värmningen tog jag det ganska lugnt och lät allt ta tid. Han var väldigt alert och positiv hela tiden.
När det drog ihop sig mot start var han jättefin och framåt och när vi stog utanför ridhuset var han supertaggad!
Väl inne runt banan njöt vi båda av upplevelsen. Sig Price är som alltid väldigt positiv och jag hade underbar känsla!
Innan jag red så var mitt fokus på att rida med energi och flyt, inte låta takten bli för långsam.
Nog lyckades jag med det- för bra för kritiken blev att det gick för fort. Med hans gångarter kändes det inte fort, han dansar bara, det känns ju inte direkt springigt. Jag var såå nöjd med ritten och med hur Sir Price bjöd till. Han är den finaste!!
Imorgon blir det omgång 2 och jag startar kl. 17.10. Då ska jag visa samma tre domare en häst som är flott och absolut lätt att samla vilket dom inte uppfattade idag.. Ska bli otroligt roligt!!

7 kommentarer:

  1. Domare är domare: antingen är det för segt och långsamt, eller så blir det för snabbt och springigt! Din häst har väldigt fin luftig trav, och jag kan tänka mig att det kan bli "balanstrav" om du rider för långsamt. Håller tummarna inför morgondagen!

    SvaraRadera
  2. Vi höll, och kommer att hålla tummarna för dig. Lycka till i andra omgången.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Och vilken bra film! Lycka till idag! Vi håller tummarna!!! // Vic

    SvaraRadera
  4. Tack alla!! Traudi har också sett filmen nu. Hennes bedömning är bra takt men sänk tempot. Jag ska göra allt jag kan för att domartrion ska vara imponerade idag :-)
    Jag hoppas Sir Price är på gott humör idag.

    SvaraRadera
  5. Ni är superduktiga och han är så snygg! Håller tummarna för er

    /Petra

    SvaraRadera
  6. Han är sååååå fin!!! "Chilla" lite på det idag så skall du se att det går jättebra. Kämpa på!
    Ps. domarna gillade inte Totilas i början heller...jag kan se vissa likheter i deras rörelsemönster!!! D.s

    SvaraRadera
  7. Jag satsar för fullt och hoppas jag kan lyckas!
    Tack för alla dina kommentarer.
    Jag hörde ryktas om att Minna Telde gillar honom med, det är rätt, han är ju såå fin!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **