Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 1 oktober 2010

Dressyrhästarna

Både Tom Morris och Sir Price red jag före lunch.
På Tom Morris red jag igen veckans övning och han var grym. Jag hittade en högre form där han orkade gå med stöd och vara stadig.
Efter många övergångar blev han helt lösgjord och hittade en underbar trav där han arbetade fint över ryggen och fick stort uttryck och bra schwung.
Sir Price fick ett ganska lätt pass med mest tempoväxlingar i trav och övergångar mellan skritt och trav.
Gjorde några byten med en förvänd sluta innan och det kändes bra. Bytena till vänster kändes väldigt avspända.
Jag är helnöjd med båda två, jag har väldigt roligt när jag rider, speciellt på dessa två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **