Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 27 oktober 2010

Beridarprov dag 3

Idag har jag ridit Sir Price i dressyrprovet. Där fick jag visa olika tempon i alla gångarter. Övergångar och rörelser upp till MSV A med undantaget för seriebyten. Gjorde några byten i rad men inte i räknade språng. Han skötte sig bra och var energisk hela tiden. Åskådarna gillade verkligen hans gångarter, kul!!
Efter ridningen fick jag ge en analys av mig, hästen och tankarna för den fortsatta träningen.
Nästa och sista momentet var att rida en häst som är "till salu" och jag provrider den för att göra en bedömning om den är lämplig att köpas in som skolhäst.
Hästen är 5 år och är redan skolhäst.
Qalle Bus var en väldigt snäll häst som har normala gångarter men lite sämre exteriör. Man skulle önska lite bättre ansatt och välvd hals och då få honom lite mer upp framför sig. Men viljan till arbete fanns och han hoppade så bra han orkade men han har för lite styrka att vara helt bra. Men som omdöme tyckte jag att han kunde köpas om det var kris men då måste man ha duktiga ryttare på honom för att få honom stark nog för sitt jobb som skolhäst.
Sedan blev det banbyggnad för Anna och Sofia som går beridare med inriktning hoppning. Dom hoppade bana på 1,30 och 1,40 på egen häst.
Självklart skulle vi sedan få vänta på resultatet...
Examinatorsgruppen gick in i ett rum i gula villan och gick igenom våra prov. Sedan var Sofia och Anna inne och båda kom ut glada. Jag gick in hur nervös som helst.. Efter lite prat så fick jag ett Godkänt och jag hade många plus på mina prov och som jag tolkar det var det faktiskt hoppningen som gett mig störst plus!! Smickrande!!
Jag sökte till den här examinationen för att få en stämpel och kvitto på det jag gör, kvalitetssäkra mig och mitt jobb jag gör. Svensk Diplomerad Beridare i dressyr är en titel som nu jag och bara 4 till har, det känns fantastiskt!
Mina enskilda meriter smäller inte högst, det gjorde min känsla och rutin. Jag fick beröm för min bredd och min rutin i att rida olika hästar och hur jag kan utbilda hästar bra och allround.

Jag är så lycklig!! Det känns riktigt riktigt bra att bli godkänd. Jag är väldigt nöjd med mina prov och jag ska göra allt jag kan för att förbättra mig hur mycket som helst mer!!
Nu ska jag fira (just nu med choklad..)
Jag är första som är både unghästutbildare och Beridare!
Framöver blir det lite lugnt med Sir Price och lite mer träning med unghästarna och jag ska sträcka extra på mig när jag rider!!

Grattis hästsverige till 3 nya beridare och 6 unghästutbildare!

5 kommentarer:

  1. Världens största grattis och superbra jobbat!! :)
    Fantastiskt! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Grattis! Är så glad för din skull! :)
    kram Alex

    SvaraRadera
  3. Grattis Marita, det här är du väl värd. Du kommer att gå långt! / Hans (Protokollet)

    SvaraRadera
  4. Kul att vara först med något. Du går ju till historien. Stort grattis./Aina

    SvaraRadera
  5. Tack så jättemycket!!

    Jag är så hilma glad, känns verkligen kul att få bekräftelsen på sitt jobb!!

    Nu ser jag fram emot diplomutdelningen på Globen om en månad!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **