Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

söndag 9 januari 2011

Fantastisk!!

Sir Price 2010



Sir Price bevisar mer och mer varför han av mig kallas "Stjärnan"!!

Idag red jag i ridhuset och piffade till med mitt nya kandar och nytt schabrak och en kilpad som jag skulle prova. Resultatet var bra, sadeln låg i bättre jämvikt!

Jag hade som jag brukar en lång kli och ryktstund innan ridning. Sadlade och gjorde klar för ridning, han var på bra humör!

Ut till ridhuset. Värmde upp med en hel del trav mest bara leta efter rätt känsla och lätthet. Spåra, vara mjuk och i jämn takt. Allt kändes bra. Därefter gjorde jag några skolor, med tanke på att nacken skall uppåt i varje steg, så han verkligen kommer i uppförsbacke och tar i bakifrån. Det gick bra!

Sedan till galoppen. Känslan jag ville ha var att han sättre under sig ytter bak och bär upp bakifrån. Och inner fram skall verkligen uppåt och framåt i varje steg. Verkligen ha uppförsbacke hela tiden!
Han kändes otroligt bra! Sedan gjorde jag ett byte åt varje håll. båda rena och väldigt bra i balans. Samma rytm och avspändhet!

Efter en skrittpaus så gjorde jag några piruettdelar, och det funkar super så jag vände in på diagonalen och gjorde en riktigt halvpiruett in från båda håll och den andra- åt vänster var fantastisk. Vilken känsla. Han sätter sig och behåller rytmen och bara vänder och går fint rakt ut igen. Imponerande med tanke på hur lite jag egentligen tränat på detta. Dock har jag förberett en del genom att ta tillbaka och vända nåt steg, men inte alls övat den slutliga piruetten.

Beröm fick han, hur mycket som helst, jag är såå lycklig!!

Avslutade med att rida lite samlad trav och passage. Och jag drev försiktigt i takt och fick en ordentlig och bra passage som duger bra till tävlingssammanhang. Dock bara korta bitar. Han är otroligt duktig och ambitiös. Styrkan kommer mer och mer, och jag ser nu hur mycket som händer med musklerna, han rundar på sig hela tiden nu.

Så dagens pass var ett drömpass!! Han gjorde allt jag bad om och bjöd på sig själv. Lätt i framdelen och en känsla som man bara längtar efter. Ozzy är min stjärna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **