Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 3 januari 2011

Hoppkurs del 2

Idag red vi tidigt. Första gruppen startade redan 06.15.
Jag var i andra grupp så det var skönt, jag som är så morgontrött..
Idag var temat banhoppning.
Uppvärmningen var lite som igår med vikthjälper men ganska snart blev det galopp och där gjorde vi tempoväxlingar med tydliga vändningar innanför hörnet och fick hästen med för ytterhjälperna.
Därefter hoppade vi fram på några olika linjer från banan. Relaterade avstånd på många linjer där man hade god nytta av de föregående tempoväxlingarna.
Sir Price var lydig och villig att reglera.
På ett hinder hade vi vattenmattan under. Sir Price brydde sig inte det minsta!!
Vi avslutade med att hoppa bana. Är min del låg den på ca 1m. Felfritt och ganska bra. Inga direkta missar alls, så jag är nöjd.
Annsie hade som omdöme för Sir Price att han var väldigt trevlig och hoppade bra. Men att han är lite orutinerad och överhoppar gärna. Han är väldigt rädd om sig och bra inställning. Jag ska inte hoppa högt med honom, utan vänta på att han få rutin för att öka hållbarheten och kunna hoppa högre efter hand.
Jag är jättenöjd. Kul att jag har en sån duktig häst även i hoppning. Men målet för oss där är att göra det för nöje och omväxling som leder till erfarenhet och bra träning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **