Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 28 januari 2011

Tornado hoppar



Idag hade vi igen hopplektion för Lotta Knutsson. Roligt men svårt!!

Vi red fram med lite "kravlösa" öppnor och slutor. De var inte nödvändigtvis tävlingsmässiga men det var just reaktionen och eftergiften som var målet.
Sedan hoppade vi fram på ett räcke med galoppbom före och efter, det var inga konstigheter.
Men sen...
Vi skulle hoppa på vad jag kallar "klockan". När man har fyra hinder fördelade med ett i varje väderstreck och kan då träna på rytmen.
Nu var det en annan väg. Mellan hindrena skulle vi lägga in en liten volt. Väldigt tajt och svårt att komma runt i bra balans. Samtidigt fick vi inte dra i innertygeln. Vände för ytterskänkeln!
Därefter hoppade vi tre linjer med räcke räcke och oxer oxer. Och inledningen innehöll även en trippel till räcke.

Jag hoppade i två grupper som vanligt. Fast denna gången hade jag lånat ut både Tornado och Sigmund. Så då hade jag bara Sir Price kvar. Men jag lånade in Red Exellence.

Reddan, som jag kallar honom, var supersprallig i början. När det inte passade med sluta så tryckte jag till och han svarar med att bli busig och dum. Så många bushopp och bockar senare var han både framme för skänkeln och arbetsvillig. Skönt! Han hoppade bra men rev ibland när det blev svårt och jobbigt. Men på det stora hela var han jätteduktig och skötte sig efter stortjafset- bra!

Sir Price var fin. Han var verkligen mjuk och lätt i handen idag så det kändes jättebra!
Jag hade inte lätt på de små volterna som vi gjorde men han gjorde vad jag ville och kämpade på efter bästa förmåga!!
På linjerna sedan hoppade han upp sig så bra så. Han fick fri tygel före hindret och då tar han vara på sig själv bra och hoppar väldigt fint!

Både Sigmund och Tornado skätte sig fint. Tornado hade lite sådär med bjudning idag. Han hoppar men det verkar inte vara det roligaste han vet. Men han är ändå väldigt schysst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **