Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 12 januari 2011

Sir P

Idag startade vi upp med Traudis onsdagslektioner. Vilka egentligen är en grupplektion men bara jag var där. Schysst med 1 timmas odelad uppmärksamhet men jag har gärna sällskap..
I vilket fall, när han hade gått i paddocken idag kom han in med en stylta på vänster fram. Mitt framför mig halkade han och ramla ner på framknäna. Det gick ganska långsamt men man blir såklart lite orolig att han skulle slå sig.
Efteråt verkade allt bra och fräsch både vid hand och under ryttare.
Dock fick vanför säkerhets skull kyllera efteråt.
Men så till träningen!
Jag fick hittat den där härliga känslan jag haft i veckan. Underbara gångarter och en underbar känsla.
Fick lägga fokus på lösgjordheten att den verkligen är där i varje steg, mjuk i nacken så han inte ser statisk ut i halsen. Och att samtidigt hålla uppe nacken för att ha honom kvar i uppförsbacke. Och sen att hålla igång takten i trav och galopp. Måste ha honom aktiv och snabb bakifrån.
Det jag ska jobba på är att samla med ännu mer avspändhet. Inte "jaga" igång honom så han blir spänd. Utan mer be honom och lydigheten ska inte behöva mer övertalning.
Jag fick många riktigt fina bitar idag. Styrkan är på väg och vi jobbar vidare i den takt som Sir Price trivs med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **