Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 26 januari 2011

Lektioner

Idag började jag dagen med att hålla ridlektion för 2 av kollegorna.
De var på olika nivåer men det gjorde inte så mycket utan att de kunde rida samma slags övning.
De var duktiga och fick öva på balans, noggranna vägar och lite skänkelvikningar.

Senare red jag och en kollega ihop på Raoul och Tom Morris. Båda gick bra.
Jag satt på Tom Morris som fick en ordentlig genomkörare av veckans övning. Han gjorde jättebra ifrån sig. Det var faktiskt ganska länge sen jag övade förvänd galopp på honom eftersom jag uppmuntrat honom att byta vilket gått bra. Men jag kunde rida 3 stora serpentinbågar i fin balans. Någon gång missade han men det var inte så konstigt. Sedan övade jag på några längningar och lite slutor på långsidan.
Han var helt enkelt jätteduktig!!

Sigmund reds av en annan idag och har enligt utsago gått bra.

Sist idag var det lektion för Traudi. Rekord iaf för en längre period att vi idag var hela 6 stycken. Jag har många gånger ridit själv pga barnhämtningar och annat som gått före.

Storm gick med en kollega ur musikkåren och Tornado gick med Erik. Själv red jag på Sir Price.
Lektionen var bra men med 6 ryttare som delar på uppmärksamheten blir det mycket eget ansvar och att man jobbar själv vidare med de saker man får av Traudi.

Sir Price var pigg och fräsch idag. Kändes fin efter hoppningen igår. Han skötte sig verkligen bra. Jag var noga med att hålla honom mjuk i nacken så att det inte blir starkt. Det gick jättebra.
Jag övade på kvalitéerna i grundgångarterna med bibehållen lösgjordhet. Det kändes super!!
Jag gjorde faktiskt några byten ifrån sluta som gick bra. Inga konstigheter, avspänt och lydigt.
Avslutade med lite överstrykningar och då vill han ruska på huvudet, så fort jag gav tygel ruskade han på sig.  Men jag ska träna mer på detta och framförallt träna på att ge en tygel i taget för att det ska bli en mjukare övergång mot riktig överstrykning men utan att hänga upp sig på att han ruskar sig.
Började lite med det idag och det verkade fungera och han blev otroligt lätt och fin i handen.

Jättekul! Och på måndag blir det 30 egna minuter med Traudi , tjoho!!

Både Tornado och Storm gick jättebra och ryttarna gjorde bra ifrån sig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **