Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 4 januari 2011

Lösgörande

Dagens ridpass blev väldigt lätt med fokus på avspändhet men ändå känsla av uppförsbacke.
Jag tycker jag fick till riktigt fin form imellanåt. Sir Price har inte helt lätt att bli sådär hög i nacken, så man får försiktigt höja honom efterhand som resten av kroppen orkar bära upp honom. 
Känslan var god, och uppförsbacken hade han. Lätt och mjuk i formen och han var framåt och underbar!
Film finns från slutet när jag travade sista varvet innan lång och låg.


5 kommentarer:

  1. Riktigt roligt att hitta till din blogg! Kul att läsa om alla fina hästar! Ligger inne på K1 så det är kul att kunna relatera till alla hästar och få tips på övningar när jag rider själv! :)
    keep up the good work!

    / Lovisa

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!! På måndag blir det full aktivitet igen då det blir jobb igen och massa ridning att rapportera av hit!! //M

    SvaraRadera
  3. Det är riktigt kul att se så bra ridning! Hejja!

    SvaraRadera
  4. Jättekul att se så bra ridning samt ta del av ditt sunda allroundtänk med unghästarna!

    SvaraRadera
  5. Karolina, tack, vad smickrande!!
    Jag tycker verkligen det är jätteviktigt att variera ridningen, det blir inte så komplett annars!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **