Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 27 januari 2011

Nytt bett

Förrförra fredagen åt Tornado upp mitt bett. Eller, tuggade sönder det iallafall. Nu har jag ett nytt. Tornado får inte ha detta.. Jag tycker det är mjukt och fint i hästens mun. Och sen gillar jag att växla bett och nosgrimma ibland.
Känns bra när det är kallt att det är i nylon också!
Idag har jag hittills ridit Sigmund som gick riktigt fint. Veckans övning blev det vilket gick bra men behöver mer av!
Sedan red jag Sir Price i tältet.
Bara lösgörande med miljoners överstrykningar på en och bägge tyglarna blandat och han blev lätt och mjuk och mer självbärig. Red några slutor med byte vid väggen och det gick riktigt bra av avspänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **