Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 30 september 2014

Kortegedagar

Måndag och tisdag har jag inte haft så många att rida.
Igår var det förövning inför kortege och idag var det kortege, Riksmötets öppnande.
V1 var med igår men hade inte skött sig så bra så idag var han hemma. Han var dock lite stel i ett framben. Något som syntes i skritt men inte i trav. Hoppas det försvinner lika fort som det kom.
Yggdrasil fick vara hemma och igår gick han ett dressyrpass och var superfin verkligen!! Han var framåt och lydig. Gjorde tempoväxlingar och rakriktande arbete. Idag var han kissnödig, det var lite misstänkt i boxen redan men han kom av sig och verkade sen inte intresserad. Men när jag red var han matt och ovillig så jag trodde nog att det var blåsan.. Och jo, så fort han kom in i boxen igen så kunde problemet lösas..
Fenix, Axel och Astor gick kortege båda dagarna och var jätteduktiga.

Ural fick jag rida båda dagarna och han är verkligen fin nu. Några knutar med att lösgöra och vända honom tycks vara lösta för nu var han supermjuk och väldigt ridbar. Fick till ett helt perfekt galoppombyte på ett enda försök med, sånt är kul!!

Nu hade ett helt lass bett kommit. 20 bridongbett i 14.5 kunde direkt bytas och nu är betthistorien kanske lite närmare slutet. Det blir en del bett till skroten!!

Jag har själv tränat båda dagarna. Känns toppen att vara på banan!!! Blandar kondition och styrka. Får hoppas att resultaten är på ingång snart med..

En ganska rörig vecka är det.
Imorgon onsdag har jag lånat ut en del hästar av olika skäl. På torsdag är det hästbesiktning och på fredag är det ett privat ärende på fm och jakt på em. Så fullt upp men faktiskt inte så mycket ridning som jag vill... Mer om vad som händer får ni läsa om efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **