Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 18 juni 2011

Allt fortsätter..

Nu börjar semestern. Ingen bra start, men det är bara att koppla av så gott det går. Även om mina tävlingsplaner gick åt skogen. Men nästa vecka åker jag och syrran med våra 3 hästar till västkusten för bete. Det blir skönt för Sir Price!!

Idag borstade jag honom och ledde honom över till andra sidan vägen och betade en stund. Han var på gott humör och travade nästan i passage runt mig när det kom folk som överraskade honom.
Det var nämligen bangång för de som ska rida fälttävlan på Ryttarstadion.
När vi betat klart fick han gå tillbaka till stallet. Han har fått vara i paddocken flera timmar idag, skönt för honom att få slippa boxen lite mer iallfall.

På måndag ska jag ringa veterinären och fråga lite mer om vad han tror om framtiden. Han märkte nog på mig att jag inte var så lycklig över röntgenresultaten att han inte ville "späda på" med att säga exakt vad han tror. Så jag fick snarare en noggrann guide på plåtarna vart man såg förändringarna, och att det inte är något bra. Men veterinären kan nog säga lite mer om vad han tror när jag är mer mottaglig för att lyssna på fortsättningen. På Solvalla igår höll jag mig i schack tills att jag klätt på Sir Price i täcket och gått utanför dörrarna. Sen kom allt. Usch, många tårar igår. Idag känns det lite bättre, jag börjar kunna förmå mig att inse vad det här kan betyda. Det känns självklart inte alls kul, men det är ju upp-och-ner med hästar ibland. Tyvärr var det här alldeles för mycket "ner"..

Och vad det gäller behandlingar osv så vet jag inte så väldigt mycket.
Vad jag vet så kan man inte just nu avgöra vad han är halt av. Men när jag pratade med våran hovslagare så var hovbroskförbeningen mycket "sämre" prognos på. Och det dåliga på röntgen var att det var väldigt aktivt och i utveckling.. Så det var dåliga nyheter..

Oavsett vad så blir det bete och vila nu så får vi i augusti köra en ny kontroll och göra ny bedömning på hur man ska sko honom och om det finns något mer man kan ta till för att hjälpa honom så gott det går.


Jag har lyckats få ont i en muskel i underarmen. Super-löjligt! Jag tror att jag fick det efter att jag mockade i torsdags. Så nu har jag liniment på för att lindra. Jag som har mockat så många boxar förut och burit och släpat.. Men har man uppehåll några år och får en löjlig "skada" av att mocka ynka 7 boxar.. Skrattretande! Men men, det lär ju gå över på några dagar! Får borsta Sir Price med högerhanden istället så går det ju bra ändå!! Lite pinsamt är det ju ändå..

1 kommentar:

  1. Jag tänker på er. Det känns så orättvist! / Hans på Protokollet

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **