Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 13 juni 2011

Grålle

Sir Price var grå när han hade varit ute i paddocken imorse!! Tog en stund att bara få honom lite lite anständig.
Men men. Igår lånade jag ut honom för en skrittrunda, dock så blev något i kommunikationen helt fel och han fick galoppera... Inte alls bra.
Idag var han lite sämre igen och från att ha varit extremt på tårna hade han nu energi som en kamel, eller nåt..
Helt avslagen och trött.
Så nu ser det ut som ett bete hägrar och de planerade klasserna i juli stryks helt. Så tråkigt!

Slutsatsen är att jag inte kommer låna ut honom igen om det inte är absolut nödvändigt. Om något händer när någon annan rider så kan jag anklaga mig själv i andra hand. Hade jag istället ridit känns det klart bättre i själen, då har jag tagit beslut på plats om underlag och tempo etc.
På fredag blir det ny veterinärkontroll och då kommer väl domen om hur vi fortsätter med behandling eller vad det kan tänkas bli.

Idag har jag bara ridit Sir Price. De andra har gått med andra ryttare.
Storm fick en liten dressyrlektion och var fin.
Och efter det hade jag ytterligare en lektion som uppkom. Det blev lite skutt på cavaletti för två ekipage.

Hann också med att slå på en glappsko, det gick bra fast det var ett tag sen sist!

9 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt! Jag som hade sett fram emot att se er i Falkenberg! Hoppas han bli bättre snart! Tack för en mkt läsvärd blogg!!

    SvaraRadera
  2. Fick ju höra ett par gånger på MP-balen i lördags att Sir Price var en riktig elaking och "djävulens högra hand" som 3:e MP så fint sjöng på natten.. stämmer det eller är det bara killarna som överdriver? ;)

    SvaraRadera
  3. Haha. Någon djävul är han då inte. Grejen är att hans smidiga små söta öron har en förmåga att nästan slickas bakåt när han inte är den söta Sir Price. Då SER han jättesur ut, han kan lura vem som helst. Men så fort man klappar eller kliar på honom är han den gladaste. Han står still vid rykt och sköter sig bra. Så det är hans lilla maskerad dom går på och dömer honom för.
    Det där med rykten är en tråkig baksida. För ryktena sprids och skapar förutsedda negativa delar i hur dom ska handskas med en sån häst. Tyvärr.
    Så slutligen. Sir Price är en riktigt bra skådespelare som älskar att man kliar, han skulle göra vad som helst för det!! :-)

    SvaraRadera
  4. Josefin. Tack!
    Jag ville verkligen till Falkenberg med. Så det känns riktigt tråkigt att inte kunna se fram emot det. Det känns lite för långt borta nu att han ska kunna gå där alls. Men men bara han blir frisk så har vi förhoppningsvis flera år på banorna kvar ändå!!

    SvaraRadera
  5. Hade varit roligt att se er live och också tävla mot er! Jag har en valack e. Amiral som inte är helt olik din i typen!

    Min hästskötare Malin Adolfsson känner till er från K1 också.

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för att han snart är 100% OK igen, även om jag hade sett fram emot att få se honom i Falkenberg, så är det viktigare att han blir helt bra.

    SvaraRadera
  7. Jag kom nästan aldrig överens med Sir price i boxen, dock är det alltid synd när djur inte mår bra. Hoppas han tillfrisknar snart!

    SvaraRadera
  8. Kunde väl nästan tro det, en häst som är så fruktansvärt vacker och söt på bild kan då inte vara någon elaking!

    SvaraRadera
  9. Jag tror att de som inte kommer överens med honom är lite mer oroliga och därför inte vågar gå nära och göra ett aktivt försök att klappa och klia. Om man är mer "kall" och bara borstar eller mockar blir man mycket tråkigare för hästen- gäller i allmänhet. Men om man alltid är positiv så blir allt lättare. Svårigheten är ju när man har en del rädda soldater som inte kan hantera situationen och tycker att hästen är dum fast den är oskyldig. Det skapar en del onödigahanteringsproblem. Förhoppningsvis blir detta gradvis bättre och bättre framöver med soldater som ska ha ridvana sedan tidigare!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **