Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 1 juni 2011

Onsdag- sista före helgen

Solliden
Fr.V. Nils, Raoul & Oscars öron
Sir Price hov i bandage
Vi stog uppställda imorse kl 05.00 på stallplan. Kl. 06.00 red vi mot slottet. Sedan red vi med Hovstallets vagnar vidare till Solliden.
Jag satt på Oscar II, han gick superbra. Riktigt snäll och lättriden.
Raoul gick i täten av standarvakten och är alldeles fantastiskt duktig. Orädd och underbart duktig!
På Solliden tog jag en bild bakåt när vi står i väntläge på att få rida därifrån när vagnarna är klara.
När vi sedan hade tagit oss hem till stammarna igen fick vi äta frukost och sköta om hästarna.
Sen sprang jag med Sir Price. Halt..
Hovslagaren anade ngt mer puls i VF. Så "med lite tur" är det "bara" en hovböld. Det kan vara bättre än en vrickning och läka snart.
Jag lade bandage med jodopax och hoppas att det kan hjälpa ev böld ut. Nu ska han skrittas över helgen.
Tävlingen som var planerad imorgon är struken och nu blir det återhämtning.
Nu är det helg för mig fram till fredag, så skönt med lite paus, det har vart mycket nu ett tag
Två veckor kvar till semester. Och det är fullspäckade dagar. Roligt såklart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **