Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 16 juni 2011

Vård..

Ca 70 nyputsade sadlar
Mockning genom lucka

Efter att hästarna lämnat stallet har det varit mycket att fixa!
5 hästar står kvar på stall. Dom ska tävla och beta ngt senare än de övriga.
Så jag har mockat 7 boxar nog noga. Och då är våra "bajsluckor" verkligen smidiga. Jag är lite bortskämd och mockar väldigt sällan numera. Men innan jag började på K1 så fick jag mocka en hel del, och då var det skottkärra på planka uppe på gödeslstacken. Men det slipper man nu, så himla lätt.

Lite tyngre är det att tömma alla boxar. 60 boxar att tömma, med ca 8 skottkärror med spån i varje ger ca 500 skottkärror som ska tömmas. Dessa töm i en container som packar ihop spånet och det får därmed plats med. Soldaterna gör ett bra jobb!

Sadlarna samladesin från stallet och fettades in och lades undan under tiden stallet ska högtryckstvättas.
Alla hästars ryktpåsar ses över och dom får nya rotborstar och man kan byta ut slitna ryktborstar, hovkratsar mm.



3 kommentarer:

  1. Jag säger som jag sagt många gånger förr, och mest troligt kommer säga många gånger framöver- Det finns medelålders tyska män som betalar för att få göra sånt där.

    *Humor*

    SvaraRadera
  2. Troligen, men dom får inte vara med. Vi vill ha det roliga helt för oss själva ;-)

    SvaraRadera
  3. Usch, kommer ihåg när vi tömde stallet förra året, vilket skitgöra rent ut sagt! Lider med soldaterna, glad att jag har semester haha!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **