Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 9 juni 2011

Så grymt bra dag!

Jag började dagen med att göra mest ingenting i 40 minuter. Fast, jo- jag fick en lyckospark i ändan under den tiden...


 Därefter tog jag en bil ut till Kungsängen. Uppkörning med Lastbil!!!!



Jag kom dit 09.15 efter en avtalad tid 09.30. Då skulle jag få en genomgång på lastbilen, köra en sväng, och sedan köra upp.

MEN, när jag kom dig så hade vi helt missförstått varandra...
Jag fick snabba order:
-Där är lastbilen, kör en sväng, det hinner du, sen anmäler du dig där borta för uppkörning!

"men vadå, sa jag, vi skulle ju gå igenom delarna på lastbilen osv nu...

- Nej, jag trodde du skulle vara här 08.00 imorse, du ska köra upp 09.30..

"Va!!! Shit, bara jag inte får någon peka-och -kontrollera-fråga nu...

-Nej, det är säkert lugnt...

-Okej... jag kör väl en sväng..

Därefter, 10 minuter senare hade jag växlat från låg 1 till hög växel och kört ett varv och backat runt ett hörn.. Galet det blev, inte alls som jag trodde!!

Efter en uppstart med säkerhetskontroll och körning så kom en kort genomgång och några tillägg på det jag sagt och gjort:
Och "kontrollanten" frågade mig om vi var överrens..
Jag visste ju inte vad han tyckte heller.. Men jag svarade att "jag hoppas det".

Sen fick jag mitt körkortspapper och jag blev GODKÄND!!!!

LYCKA!!!!

Som bonus är det min födelsedag idag. Bästa presenten ever!!

Hästarna då..:
Jag lånade ut alla utom Sir Price och Storm eftersom jag trodde jag skulle vara borta hela förmiddagen..
Men under eftermiddagen skrittade jag Sir Price samtidigt som en kollega red Storm, det gick bra.


Nu kan jag äntligen släppa böckerna och städa ikapp lägenheten och bara njuta och titta på film igen. Så otroligt skönt, vilken lättnad. Hade varit tungt att gå tillbaka och få göra omprov. Men jag slipper det. Jag är helt till mig. Hade min körinstruktör vart i närheten efter att jag blev godkänd så  hade han fått en kram. Men han får ta den en annan gång :-)


Här är en bild från förra årets betessläpp. Lastbilen är den som jag snart ska köra :-)
Och Magnitud är den lyckliga på betet!

1 kommentar:

  1. Hej

    Grattis till Lastbilskortet! Jag läser din blogg nästan varje dag och tycker den är jätteinspirerande.
    Jag har tidigare ridit på K1 och det är därför extra roligt att läsa din blogg.
    Du är verkligen en tuff tjej och jag ser framemot att följa din i fortsättningen också.

    Hälsningar
    Marie

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **