Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 28 juni 2011

Shoppat!

Nu har jag varit på Horse Farm. En ridsportbutik i Falkenberg.
Det blev ett vitt Equalityline schabrak med blå-gul kant, väldigt snyggt och bra kvalitet.
Och så köpte jag en ny nummerlapp. Lita annorlunda modell som jag hoppas är lite mer hållbar. Man kan fästa på schabraket med säkerhetsnålar eller med medföljande band som träs i hålen fästa den på tränset. Men jag tänkte sätta den på schabraket, det är snyggast.

3 kommentarer:

  1. Nackdelen med att ha nummerlappen på schabraket, är att, om man tar av hästen sadeln på tävlingsplatsen, så har man ingen nummerlapp. Och enligt tr skall hästen alltid ha på sig en nummerlapp på tävlingsplats...

    SvaraRadera
  2. Jag förstår hur du menar. Fast jag sadlar bara av innan jag lastar. Är jag på meeting brukar jag ha ett särskilt ledträns med nummerlapp på.

    SvaraRadera
  3. Tips! Köp ett par fina plastrongnålar att fästa nummerlappen med i stället för säkerhetsnålar! Blir jättesnyggt! :-)

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **